ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ - ΟΚΤΩΗΧΟΣ - ΜΗΝΑΙΑ - ΤΡΙΩΔΙΟ - ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΑΡΙΟ
ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΞΟΔΙΑΣΤΙΚΟΥ ΜΟΝΑΧΩΝ
ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ - ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΕΣ - ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΝ
ΟΙ ΟΝΕΙΡΟΠΑΡΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ - ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΕΣ ΣΟΦΙΑΣ - ΚΑΙΡΟΣ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

ΓΙΑ ΟΤΙ ΝΕΟΤΕΡΟ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ


Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Πίσω από τον Έρωτα



Ἀπόδειξη τῆς ἐρωτικῆς μας ἀνικανότητας εἶναι ἡ ἐπιδερμικότητα αὐτῆς τῆς ἐμπειρίας. Ὅταν ὁ ἔρωτας ἐξαντλεῖται στὰ γλυκερὰ λόγια καὶ βιώματα καὶ στὴ τυποποιημένη τεχνικὴ τοῦ ἔρωτα, ποὺ ὁδηγεῖ στὴν εὐδαιμονία καὶ τῇ στιγμιαίᾳ αὐτοπραγμάτωση, ἐκφράζεται ὁ φόβος καὶ ἡ ἀδυναμία νὰ συναντήσουμε ἀληθινὰ τὸ πρόσωπο τοῦ ἄλλου.
Ἡ ἀγάπη εἶναι ἐμπειρία ἐπώδυνη γιὰ τὸν ψυχικό μας κόσμο, γι’ αὐτὸ ἀποφεύγουμε νὰ ἀνοιχθούμε   πιὸ οὐσιαστικά. Προτιμοῦμε τις  ἤρεμες σχέσεις, ὅπου δὲν συνδεόμαστε βαθιὰ μὲ τὸν ἄλλο, γιὰ νὰ μποροῦμε νὰ ἐξερχόμεθα ὅταν προσβάλλεται ὁ ναρκισσισμός μας. Πίσω ἀπὸ τὴν γλύκα τοῦ ἔρωτα ὑπάρχει πάντα ἡ διακινδύνευση. Εἶναι μία μορφὴ αὐτοαπώλειας.
Τὸ ὁλοκληρωτικὸ δόσιμο φέρει τὴν ἀπειλὴ τῆς ἀποτυχίας καὶ τοῦ ἐκμηδενισμοῦ. Πῶς ξέρεις ὅτι ἀγάπησες τὸν κατάλληλο ἄνθρωπο; Πῶς ξέρω πῶς θὰ γίνω εὔκολος γιὰ ἐκμετάλλευση; Τὸν ἴδιο τρόμο ἔχομε καὶ στὸ πλησίασμα τοῦ Θεοῦ. Ὅταν προσεύχομαι ψάχνοντας τὴν ἀγάπη Τοῦ, παραδίδοντας τὸ κέντρο τῆς ὕπαρξής μου σὲ Αὐτόν, δὲν ξέρω τί θὰ συναντήσω καὶ πῶς θὰ ἀντέξω τὸ θέλημα Τοῦ.
Πίσω ἀπὸ κάθε ἔρωτα ὑπάρχει ὑψωμένος ὁ θάνατος – ὁ θάνατος τοῦ θελήματός μας, τῆς δύναμής μας, τοῦ συμφέροντός μας. Ἀλλὰ τρομακτικότερα στέκεται ὁ θάνατος ὡς χωρισμός. Καταφέρνεις νὰ συνδεθεῖς ὁλοκληρωτικὰ μὲ τὸν ἄνθρωπό σου καὶ μελαγχολεῖς ἀναλογιζόμενος τὴν ὥρα τοῦ θανάτου τοῦ. Ξέρεις ὅτι θὰ πεθάνεις, γι’ αὐτὸ ἀγαπᾷς μὲ πάθος ποὺ ἀναμειγνύεται μὲ τρόμο. Ἐξ αἰτίας τοῦ φόβου τοῦ θανάτου συνήθως ἐπιλέγουμε τὶς ρηχὲς ἐρωτικὲς σχέσεις, γιὰ νὰ ἀποφύγουμε τὸ φόβο τῆς ἀπώλειας τοῦ ἀγαπημένου, ἢ ἐμμένουμε στὸν αὐτονομημένο σωματικὸ ἔρωτα, γιὰ νὰ καλύψουμε τὸ ἄγχος τοῦ θανάτου.
Ὁ θάνατος εἶναι τὸ σύμβολο τῆς ἔσχατης ἀνικανότητας, γι’ αὐτὸ προσπαθοῦμε νὰ ἀποδείξουμε τῇ ζωντάνιᾳ μας, ὅτι εἴμαστε νέοι, ἑλκυστικοί, μὲ τὸ σωματικὸ ἔρωτα. Ἡ ὑπερβολικὴ ἀναφορὰ στὴ σεξουαλικὴ ἱκανότητα ἔρχεται νὰ φιμώσει τοὺς φόβους μας γιὰ μία ἐσωτερικὴ ἀνικανότητα.
Ἡ ἀναζήτηση τοῦ ἀναστάντος Χριστοῦ, ἡ ἐσωτερικὴ πάλη γιὰ ἀναζήτηση   τῆς ἀγάπης ποὺ νικᾷ τὸ θάνατο, εἶναι ἡ ἄλλη πρόταση ποὺ οἱ διανοούμενοι θὰ ἀποκαλοῦσαν θρησκευτικὴ νεύρωση. Ἡ χωρὶς ἐπιφυλάξεις παράδοση στὸ θεῖο ἔρωτα ξεμπλοκάρει τὴν ὕπαρξή μας ἀπὸ φόβους. Ὅταν ἔχεις γευτεῖ τὸν ἔρωτα τοῦ Χριστοῦ, συμφιλιώνεσαι μὲ τῇ κτίσῃ μαθαίνοντας ὅτι ὁ ἔρωτας εἶναι σταυρός, προσφορὰ καὶ σεβασμός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου